مقالات طراحي سايت مقالات طراحي سايت .

مقالات طراحي سايت

ابزارهاي عملكردي براي ASP.NET

در نوشته‌ي علمي قبلي 5 گزينه از ابزارهاي عملكردي براي NET. و ASP.NET. را ذكر كرديم. درين نوشته‌علمي با ما ياروهمدم باشيد طراحي سايت در مشهد تا 4 گزينه ديگر از اين ابزارهاي كاربردي را به شما معرفي كنيم.

1. معيارهاي سفارشي يا اين كه Key Performance Indicators (KPIs)
يك كدام از شايسته ترين راه و روش‌ها براي پيگيري تلاش نرم‌افزار‌يتان ساخت‌و‌ساز معيارهاي سفارشي نرم افزار خويش و پيگيري آن‌هاست. راياپارس در صورتي مي خواهيد معيارهاي سفارشي (متريك هاي سفارشي) خويش را رديابي نماييد، مي‌توانيد كانتر سعي ويندوز (Windows Performance Counters) خويش را بسازيد،  ahrefs مي توانيد از خدمت‌هاي فرد ثالث به كار گيري فرمائيد.
مثال‌اي از اينكه چطور مي توانيد از معيارهاي سفارشي به كارگيري نمائيد، در Stackify ما از تعداد متعددي از آن ها براي رديابي مواقعي مانند تعداد معيارها يا اين كه پيام هاي لاگ كه به طور ورودي در هر دقيقه داريم به كار گيري ميكنيم. همينطور بازه زماني وقتي كه ارتفاع ميكشد تا پردازش آنان در هر مرحله از pipeline صورت پذيرد را دنبال مي كنيم. اين نوع معيارها براي مانيتورينگ نرم‌افزار و عيب‌يابي بسيار پر ارزش مي‌باشند.
مزايا:
گزارش متريك هاي سفارشي به يك گزينه فرد ثالث مي تواند معمولي خيس از گزارش دادن آن ها به كانتر سعي ويندوز و آن گاه جستن طريق گزارش شمارشگر تلاش به يك مكان ديگر باشد.
2. لاگ هاي دسترسي به Web Server (IIS)
در شرايطي كه مي‌خواهيد دوران فرصت بارگيري يك  درخواست خاص را دنبال فرمائيد. ميتوانيد سريعا فولدر‌هاي لاگ IIS خويش را گشوده كرده يا اين كه دنبال فرماييد. حتي مي توانيد همگي آنها‌را عده‌آوري فرمائيد، و آن‌ها‌را تحقيق نمائيد تا شايسته ترين درخواست‌هاي مستعمل، كندترين درخواست‌ها، و غيره را شناسايي نمائيد. در حالتي‌كه مي خواهيد به صورت مدوام بر روي آن ها رسيدگي داشته باشيد، اجرا اين فعاليت به تنهايي قادر است غامض باشد. همينطور مي توانيد كليه لاگ‌هاي خويش را به ابزارهاي رئيس لاگ ديگري كه براي ياري به شما در كاوش و تجسم‌سازي كليه لاگ‌ها پياده سازي گرديده است ارسال نمائيد.
در صورتيكه APM نداريد، لاگ‌هاي IIS تان يكي شيوه‌هاي اعمال تحقيق بر تلاش ASP.NET ميباشد.
مزايا:
مشاهده سريع فولدر لاگ IIS به راحتي اجرا مي‌گردد.
Visual Log Parser يك نحوه سريع براي بررسي لاگ‌ها ارائه ميدهد.
معايب:
جزئياتي به شما نمي‌دهد كه چرا اين درخواست وقتگير شد‌ه‌است. برهه زماني مجال گزارش گرديده بوسيله IIS مشتمل بر فرصت كانال كلاينت ميباشد كه زمان بر‌خيس از فرصت سپري گرديده در كد ميباشد.
فعلا اكثري از نرم‌افزار‌ها از مسيريابي توسعه يافته URL به كار گيري مي‌نمايند كه URLها را بسيار منحصر مي‌سازد و گزارش دهي در باب آنان طاقت فرسا مي‌گردد.


برچسب: طراحي سايت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۰:۵۷ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :