مقالات طراحي سايت مقالات طراحي سايت .

مقالات طراحي سايت

آيا تارنما Index (تثبيت) شدهاست؟

طراحي سايت در مشهد 
طراحي سايت در مشهد نكات Index شدن صفحه ها در گوگل را براي شما مهيا كرده ايم تا بتوانيد با سرعت و كيفيت بيشتري صفحه ها و مطالب سايتتان را در گوگل تثبيت فرمائيد و اشتباهات آن را رفع نمائيد. اينترنت سايت شما و صفحه هاي و مطالب اصلي تان بايستي بوسيله موتورهاي كاوش تثبيت شوند. در صورتيكه كه سايتتان در گوگل و بينگ و .. .تثبيت نشود، نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه پيشرفت كنيد به اين دليل‌كه يوزرها شما‌را از موتورهاي كاوش پيدا مي نمايند، پس شما مي بايست درين موتورها وجود داشته باشيد! پيش از آن كه پيشگفتار به بهينه سازي فرماييد بايد مطمئن شويد كه سايتتان در موتورهاي كاوش تثبيت شده‌است.
طراحي اينترنت سايت در مشهد
آيا سايت Index (تثبيت) شده‌است؟
ايندكس شدن صفحه ها سايت در گوگل به معناي احضار شدن و تثبيت صفحه ها در گوگل ميباشد. براي اين كه متوجه شويد آيا سايتتان در گوگل ايندكس شده‌است يا خير، شيوه هاي زيادي موجود هست كه مي توانيد از طريق آن ها اين زمينه را بفهميد. عادي ترين كار آن ميباشد كه سايتتان را در قالبي مختص در گوگل كاوش نماييد. براي اين فعاليت مي بايست مطابق مثال ي ذيل كاوش را انجام دهيد:


نكات ايندكس شدن صفحه هاي در گوگل
دلايل عدم تثبيت صفحات سايت در موتورهاي كاوش
صفحه هاي و مطالب يك اينترنت سايت مي توانند به دلايل مختلفي و ذيل تاثير دست اندركاران خاصي در گوگل و ساير موتورهاي كاوش تثبيت نشوند و شما‌را از هدفتان به دور نمايند! در صورتي‌كه با چنين مشكلي روبرو هستيد بايد در‌پي عامل عدم تثبيت آنان بگرديد و آن دليل را برطرف نماييد. پيرو به كارداران مختلفي كه مي توانند باعث به بروز چنين اتفاقي شوند مي پردازيم و آنها را به شما معرفي خواهيم كرد.


Robots.txt
پوشه Robots.txt مي تواند يكي از عواملي باشد كه بازدارنده تثبيت صفحات در گوگل شود. در آغاز شما بايد متوجه شويد كه آيا سايتتان داراي اين فولدر ميباشد يا خير! براي اين فعاليت مي توانيد يك جستجوي بي آلايش انجام دهيد و بعد از نشاني سايتتان، /robots.txt را قرار دهيد. مثلا براي سايت آمازون مي بايست چنين آدرسي را وارد كنيد:


https://www.amazon.com/robots.txt


نكات ايندكس شدن صفحه هاي در گوگل
شما ميتوانيد ليست نمايه هاي ممنوع گرديده را درين تصوير مشاهده كنيد. اين ها مواردي ميباشند كه در پوشه robot.txt براي وبسايت آمازون بسته گرديده اند.


ابزار ديگري كه برراي گشوده‌بيني فايل robot در اختيار داريد، گوگل وبمستر تولز مي باشد كه در آن مي توانيد فايل را ببينيد و گشوده بيني فرمائيد و همچنين در فيس نياز مي‌توانيد فايل را حذف نماييد و يا تغيير تحول دهيد.


نكات ايندكس شدن ورقه هاي در گوگل
برخي و يا كليه صفحه هاي سايت مي توانند بوسيله اين فايل مسدود شوند تا موتورهاي كاوش نتوانند آنها‌را ايندكس و تثبيت نمايند. شما مي‌توانيد اين بخش را گشوده بيني فرماييد تا ببينيد آيا عامل عدم index و تثبيت شدن كاغذ هاي در موتورهاي كاوش اين فايل ميباشد يا خير!


به كارگيري از فايل Robot.txt مي‌تواند مزايا و كاربردهاي زيادي براي شما و سايتتان داشته باشد. براي آشنايي با اين خصوصيات و روش ي فعاليت با آن ميتوانيد اين مقاله ها از وبسايت سازان را مطالعه كنيد:


توليد Robots.txt و خلاقيت در به كار گيري از آن


يادگرفتن گوگل اينترنت مستر تولز – بخش چهارم – robots.txt و ايرادات و Error ها


ربات هاي تگ متا
اين ربات ها هم قابليت و امكان اين را دارند تا موتورهاي كاوش را از قرائت و ايندكس كردن صفحه هاي معذور نمايند! اين ربات ها در بخش header برگه قرار ميگيرند. اما اين ربات ها داراي قابليت و قابليت هاي ديگري نيز ميباشند. براي مثال ميتوانيد مدل لينك هاي برگه (follow و يا nofollow بودن) را براي موتورهاي كاوش تعيين فرماييد. در ذيل مثال اي از يك ربات متا تگ را در بخش هدر بازديد مي‌كنيد كه محتواي برگه را به صورت noindex در آورده ميباشد:


نكات ايندكس شدن صفحه هاي در گوگل
نقشه وب سايت ( XML sitemaps )
وقتي كه شما يك نوشته‌ي‌علمي، كاغذ و يا حتي يك برچسب در سايتتان توليد مي‌كنيد، يك URL جديد در سايت شما توليد ميشود. كليه URLهاي جانور در سايتتان در نقشه تثبيت ميگردند و موتورهاي كاوش از طريق اين نقشه به راحتي مي توانند بخشها و صفحه هاي مختلف سايت را پيدا نمايند و بشناسند. در‌حالتي كه شما با ايراد تثبيت نشدن مطالب وبسايت در گوگل مواجه مي‌باشيد، ممكن مي‌باشد به دليل نداشتن نقشه ي اينترنت سايت باشد! اطمينان نتيجه ها نمائيد كه يك نقشه داريد كه با Google Search Console و Bing Webmaster Tools هماهنگ شده‌است! اين تضمين مي‌نمايد كه گوگل و بينگ مي توانند صفحه ها سايت شما را ببينند و ايندكس نمايند. آپديت شدن نقشه ها بسيار با سرعت فيس مي گيرند و شما مي توانيد از بابت كاربرد و كارايي آن‌ها مطمئن باشيد و سواي گرفتاري به آن‌ها اطمينان فرمائيد.


برچسب: طراحي سايت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۱۹ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :