مقالات طراحي سايت مقالات طراحي سايت .

مقالات طراحي سايت

ui و ux چه چيزي استكاربرد ui و ux در ساخت وب سايت چه است


ui و ux چه چيزي استكاربرد ui و ux در ساخت وب سايت چه است؟ در‌اين نوشته‌ي علمي همت داريم به توضيح اين دو كلمه بپردازيم.در سالهاي اخير راجب اين قضيه در ساخت وب سايت زياد شنيده ايم.به حقيقت : ui و ux چه چيزي است ؟ اين سوالي ميباشد  طراحي سايت در مشهد ، كه پيرو به آن خوا‌هيم پرداخت.ui و ux چه مي‌باشد به لهجه بي آلايش :

در حالتي كه بخواهيم ui و ux را به لهجه بي آلايش توضيح دهيم ما هر روز به نوعي با اين دو كلمه و واژه در رابطه هستيم.تعاريف متعددي درباره‌ي اين دو كلمه و واژه موجود است كه دراين مكان بابيان بي آلايش و قابل ادراك به آشنايي آنان ميپردازيم.
مثلا وقتي كه شما براي خريد يك لپ تاپ مراجعه ميكنيد ، فاكتورهاي مختلفي مدنظر داريد :
پباده سازي ظاهري لپ تاپ ، رنگ ، اندازه كاغذ اكران و اندازه ي فيزيكي دستگاه ، بخشي از پباده سازي ui كالا مي‌باشد.كانفيگ دستگاه از قبيل : طريق فعاليت با لپ تاپ ، سرعت دستگاه در اجراي قابل انعطاف افزارها ( ram ) و واحد سنجش ياد دستگاه ( hard ) ، سرعت پردازنده ( cpu ) و در مجموع رمانتيك كه به ما در حين فعاليت كردن با لپ تاپ منتقل ميشود ، پباده سازي ux كالا مي‌باشد.تحت عنوان مثالي ديگر براي تفهيم مورد :
يا اين كه وقتي كه قصد خريد يك جامه را داريم ، رنگ و طرح جامه ui آن و فرآورده پارچه و كيفيت دوخت ux آن است.دست ظاهري اينجانب ui و رگ و خون و سلول و … ، ux ميباشد.Ui چه چيزي است :

 
Ui مخفف واژه ( user interface ) ميباشد ، كه در فارسي به اصطلاح رابط كاربري شناخته ميگردد.در كل پباده سازي ظاهري و آنچه كه ديده مي شود ، پباده سازي ui متاع ناميده ميگردد.در طراحي وب و اپليكيشن ui به هرچيزي كه در كاغذ اكران مشهود است :
مانند تصاوير ، رنگ ها ، جداول ، متن‌ها و هر آنچه قابل مشاهده باشد ، گفته ميگردد.
همين كاغذ اي كه داريد مشاهده ميكنيد ، نيز مشتمل بر ميگردد.
طراحان رابط كاربري يا اين كه ui designer وظيفه توليد يكپارچگي و قشنگ سازي ظاهري يك متاع يا اين كه وبسايت را دارا‌هستند.
ui براي جذب مشتري و به دست آوردن امتياز از گوگل براي seo وبسايت ، نيز فاكتور مهمي بشمار مي‌آيد.
Ux چه مي باشد :

Ux مخفف واژه ( user experience ) ميباشد ، كه در فارسي به اصطلاح تجربه كاربري شناخته مي گردد.مجموعاَ، شيوه تامل و رمانتيك كه يك استفاده كننده از جنس دارااست، ux مي‌باشد.
ux موجب خلق و جواب فيزيكي يا اين كه احساساتي استفاده كننده در حين به كار گيري از فرآورده مي‌گردد‌.در ساخت سايت و اپليكيشن ux به بضاعت و توان فهم استفاده كننده از وب سايت و كيفيت ارائه آن گفته مي گردد.طراحان تجربه كاربري يا اين كه ux designer وظيفه ساخت محتواي كيفيت خوب و داراي اعتبار بودن يك متاع يا اين كه وبسايت را دارا هستند.


چه گونه مي اقتدار در ساخت وب سايت اصول ui و ux را رعايت كرد :در طراحي وب سايت ui و ux از اصول ضروري و مهم در جذب مشتري است.
همانگونه كه متوجه شديد ui متاع بخشي از ux آن فرآورده ميباشد و هر دو كامل كننده يكديگر مي باشند.يك طراح ui بايستي توان هاي ديداري بالايي داشته باشد و به رنگ ها و تصاوير و دكوراسيون و مجموعاَ ظواهر متاع دقت نمايد.در حالي كه …
يك طراح ux مي بايست بضاعت هاي شعور بالاتري داشته باشد و به مورد ها ذيل اعتنا نمايد :
محتواي مطلوب تارنما ، داراي اعتبار بودن وبسايت ، رضايت بخش بودن وبسايت براي استفاده كننده، كاربرد پذير بودن تارنما ، در دسترس بودن وب سايت و مجموعاَ كيفيتي و رضايتي كه وبسايت به استفاده كننده انتقال مي‌دهد.
طراح سايت خوب :يك طراح وبسايت خوب مي بايست گام را بالاتر از پباده سازي محيطي قشنگ و جالب براي سايت خويش بگذارد ، و ترازو رضايت و حس استفاده كننده را در طول به كارگيري از تارنما در حيث گرفته و وب سايت را به طوري پباده سازي نمايد كه استفاده كننده رابطه اثرگذار و كاربردي با وبسايت برقرار نمايد.رعايت اين مورد ها موجب وصال ما به انگيزه اصلي كه جذب يوزرها به فرآورده يا اين كه تارنما و رساندن داده ها لازم به استفاده كننده ميباشد ، مي‌شود.در صورتيكه شما اينترنت سايتي داشته باشيد كه ظواهر بسيار قشنگ ، جالب و يگانه داشته باشد ، ولي تلاش و طريق فعاليت با آن ضعيف باشد، سرعت بارگذاري كاغذ زير باشد و … اين يك وبسايت با ui خوب و ux بد ميباشد.
اكنون درصورتي كه تارنما شما ظواهر زيبايي نداشته باشد و به كارگيري از آن براي استفاده كننده گنگ و غير قابل درك باشد و استفاده كننده در هنگام به كار گيري از آن رضايت نداشته باشد، البته همت و طرز عمل مطلوب باشد ، سرعت بارگذاري كاغذ بالا باشد و … اين يك وبسايت با ui ضعيف و ux خوب ميباشد.
اين را در حيث داشته باشيد كه ساخت سايت هايي كه به اينگونه باشد ، نمي تواند شمارا به هدفتان برساند.


چهت نيل به انگيزه مي بايست هر دو آيتم ui و ux را با هم در لحاظ بگيريم و هردو به نحو احسن انجام شوند.
براي اين عمل مي بايست طراحان ماهر ui و ux در كنار هم و با همفكري و مشاوره متقابل تارنما شمارا پباده سازي نمايند ، تا سايت شما به ايده آل خويش رسد.
خصوصيت هايي كه در پباده سازي يك وبسايت استفاده كننده پسند موجود هست:محتواي كيفيت بالا ، پباده سازي قشنگ و جالب ، آساني طرح ، سرعت بار گذاري بالا و…ميباشد.همان استفاده كننده بايستي بتواند خيلي شل پاسخ سوال ها خويش را پيدا نمايد و به آنچه كه ميخواهد رسد.در انتها بايستي بيان كرد كه امروزه طراحاني وجود دارا هستند كه در هر دو موضوع ui و ux تخصص دارا‌هستند و براي طراحي سايت از هر دو تخصص خويش هم زمان به كارگيري مي‌كنند تا فيض بهتر و اثربخش تري بگيرند‌.
اميدوارم اين مقاله براي شما دوستان خوب عزيزم موثر واقع گرديده باشد.


برچسب: طراحي سايت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۲:۰۶ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :