مقالات طراحي سايت مقالات طراحي سايت .

مقالات طراحي سايت

تعامل (engagement) كاربران در سايت


2. براي ارتقاء اينگيجمنت، از استفاده كننده يك درخواست نمائيدبه‌نظرتان غرض اشخاص از فعال سازي معضل يا اين كه برگزاري مسابقه در اينستاگرام چه مي‌باشد؟
مقصود اساسي اين اشخاص، بالا بردن تعامل با يوزرها طراحي سايت در مشهد ميباشد؛ آنها با ساخت‌و‌ساز يك پست مسابقه‌اي يا اين كه بحران برانگيز، هم خويش به‌خويش، اين تعامل را در بين كابران صحيح مي‌نمايند؛ هم اينكه در عوض يك درخواست به عنوان مثال منشن كردن 10 نفر از دوستان‌تان، اينگيجمنت بالايي در صفحۀ خويش ساخت مي‌نمايند.
يكي مهم‌ترين تكنيك هاي ارتقاء نرخ تعامل در وبسايت و كانال‌هاي اجتماعي، درخواست از استفاده كننده ميباشد. درخواست از مخاطب، در دنياي ديجيتال ماركتينگ با اسم CTA يا اين كه call to action (مبادرت به فعاليت) شناخته ميشود. مي توانيد با پياده كردن CTA‌ها در قسمت‌هاي متعدد وبسايت هم اين عمل را اجام دهيد. درخواست‌هايي براي:
اشتراك گذاري مطالبلحاظ دادن يوزرها تحت پست‌هاورود به صفحه ها ديگر وب سايت يا اين كه كانال اجتماعيدرخواست براي مشترك شدن در تارنما يا اين كه تعقيب كردن پيج اينستاگرامو...ولي در بعضا از صفحه ها، مبادرت به كار‌ها به طور متني نوشته نمي شوند، بلكه با به كار گيري از دكمه‌هاي گرافيكي در تارنما معين ميشوند. دكمه‌هاي CTA بيشتر در صفحه ها فرآورده قرار مي گيرند. در‌اين‌حالت‌ هم مي بايست به زيبايي ظواهر گرافيكي و متن روي آن توجه نماييد. تحت عنوان يك مثال مطلوب مي توانيد دكمه‌هاي شيت تارنما ساز پرتال را مشاهده كنيد.
3. تجربه و پباده سازي كاربري را بهبود بدهيد (UI/UX)

كليه نكات بالا را رعايت كرديد، بلاگ تارنما را فعال‌سازي كرديد، شايسته ترين مقاله‌ها را در آن نوشته و كليه چيز فراهم ميباشد. ولي وقتي كه استفاده كننده وارد وب سايت شما ميشود، از به عبارتي نخست كليه چيز توي ذوقش مي زند! از سرعت تحت گرفته تا ظواهر گرافيكي و فونت كوچك. اينها همه شايسته ترين دلايلي مي باشند، كه ميتوانند از ارتقا تعامل و اينگيجمنت مخاطب با تارنما شما خودداري نمايند.
پس تحت عنوان مهمترين نكته، تجربه كاربري تارنما و ظواهر گرافيكي آن را با صرفه نماييد. در صورتي‌كه قصد داريد داده ها بيشتري درباره‌ي تجربه كاربري وبسايت به دست بياوريد و بهتر با معني آن آشنا گرديد، به سراغ نوشته‌علمي تجربه كاربري در پرتال برويد. در پي هم تعدادي نكته قابل توجه را به طور تيتروار در اين مورد براي شما مي‌نويسم:
سرعت وب سايت را با صرفه نمائيد،مطمئن گرديد قالب وب سايت ريسپانسيو ميباشد،از پتانسيل رنگ‌ها به خير به كارگيري فرمائيد،رنگ فونت و سايز آن را نسبت به ساير قسمت‌هاي گرافيكي وب سايت گزينش نماييد،دسترسي به همه قسمت‌هاي اصلي تارنما را براي مخاطب ريلكس فرمائيد،فضاي سپيد و خالي را به فعاليت ببريد،و…در صورتي‌كه ساخت وب سايت و مغازه اينترنتي تان را با پرتال انجام دهيد، همۀ اين استانداردها را يكجا داريد. از جمله  ميتوانيد قالب هاي وب سايت ساز پرتال را ملاحظه كنيد و خودتان از مجاورت زبده كاربري آنان آشنا گرديد.
4. با مخاطبان‌تان رابطه برقرار نماييدارتقاء نرخ اينگيجمنت تارنما، صرفا در اينكه مخاطب به سراغ شما بيايد خلاصه نمي شود. برخي مواقع هم شما بايستي به سراغ مخاطب برويد. ولي چطور؟ در مرحله نخستين شما بايستي در نصيب‌هاي متفاوت وبسايت‌تان، از يوزرها طرق ارتباطي مثل نشاني اينترنتي يا اين كه شماره تلفنش را بگيريد. (ليد جنريشن) و در مقابل يك كتاب بدون پول يا اين كه يك كد تخفيف مطلوب به وي توصيه دهيد.
پس از اينكه شماره يا اين كه نشاني اينترنتي آنها را پيدا كرديد، مي توانيد به نحوه‌هاي مختلفي با آنان رابطه دوستانه‌اي برقرار فرماييد. از جمله سفارش يك يك زمان بدون‌پول، معرفي متاع جديدتان، يا اين كه حتي از وي بخواهيد به سراغ نوشته‌ي‌علمي نو وب سايت‌تان برود. اين ارتقا رابطه‌ها در حالتي كه به طور صحيح و اصولي صورت بپذيرد مي تواند استفاده كننده را به طرفدارتان تبديل نمايد. طرفداري كه حاضر ميباشد شمارا به سايرافراد هم معرفي نمايد؛ هم محصول ها بعدي شمارا با هر قيمتي بخرد.


حرف پايان: بازهم محتوا فرمان روا ميباشدبارها آن را شنيده‌ايم؛ ديگر بايستي اعتقاد كنيم كه محتوا كليه جا عمل خودش را مي‌نمايد. محتواي ديدني و تأثيرگذار شما بضاعت و توان اين را داراست كه مخاطبان شما‌را مشغول خودش نمايد. منظورم اين وجود ندارد كه صرفا پيرو محتوايي كه سبب ساز تأييد و قدرداني مخاطبان‌تان گردد، باشيد؛ بلكه بايستي بتواند براي وي چالشي به‌وجود آورد و روءيت كرد جديد‌اي نسبت به مسائل به وي بدهد. از جمله محتوايي ساخت و ساز فرماييد كه موجي از گفت و گو را در ميان مخاطبان‌تان روش بيندازد.
همينطور خودتان هم با يك درخواست هوشمندانه و جالب ميتوانيد استفاده كننده را وادار به مبادرت نماييد (Call To Action) ؛ از جمله يك مسابقه برگزار فرمائيد يا اين كه يك آفر بدهيد؛ و از وي بخواهيد مقاله شما‌را به اشتراك بگذارد؛ يك سؤال بحران برانگيز بپرسيد و از وي بخواهيد براي شما كامنت بگذارد و...بجز اينها نحوه ديگري سراغ داريد؟ 
چنانچه به شما بيان كنم با قرائت اين مقاله، مشتريان فعال و داراي مسئوليت شما دو برابر مي گردد، مطالعۀ آن براي‌تان ديدني وجود ندارد؟!


برچسب: طراحي سايت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۸:۴۳ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :